Thursday, January 21, 2010

D'ale Bucurestiului...

PARTEA INTAI



...toate cele auzite si nevazute...


Uite asa se face ca mai oricine fumeaza in ultima vreme. Ma rog,aproape oricine. Si asa se face ca dupa scumpirea tigarilor intr-un ritm cat mai uniuneo-european cu putinta, au aparut si la mine in cartier tigari de contrabanda (cea ce gasesti mai rar prin piata !MAI). Trist a fost ca nu prea au aparut ei bine aici sa vanda(cine ei? niste oameni of course!) ca they got busted! Pana aici nimic nu te va fascnia, cititorule , sau nu te va ammuza de nicio forma scrierea anterioara, asa cam am sa trec la subiect: in timp ce stateam linistit in statie, o tiganca trecea linistita pe acolo. Din planul indepartat(dreapta mea :P) vine un domn imbracat cu o geaca care parea flausata. Omul se opreste langa vanzatorul ambulant si intreaba:
-Aveti tigari?
-De care vreti? Avem de contrabanda Malboro rosu,Kent 8 si Winston albastru; primele doua la 7.5 si ultimu la 5!
-Pai...stati asa...
Si uite asa, omul isi da jos geaca neagra(parand ca isi cauta portofelul) si printr-o miscare brusca o intoarce pe dos (defapt adevarata fata). Acum se putea observa frumos scris pe geaca albastra POLITIA AGENT III. Tiganca cand a fost intrebata daca are banii de amenda, a spus ceva rapid, si apoi cum ca nu are bani nici de o ciorba de burta. Dupa mine, asta a fost ceva absolut!

...metroaiele: punct regional de plasare a fortei de cerseala!


Piata Victoriei; dau sa ies din viermele cu roti pentru a ajunge la 300. Pana aici nimic neobisnuit; oameni, gunoaie, flegme, cartele rupte, reclame luminoase si acel miros specific tunelurilor: aerul ala inchis! Spre deosebire de partea de iesire din metrou dinspre cladirea ORANGE unde ai magazine de unde sa iti iei un ziar ceva, pe sesnul pe care mergeam eu erau doar balti si afise. A, si sa nu uit, apa vine din tavane(un fel de cer artificial)! Incep urcusul anevoios al scarilor...si pe ce imi cad ochii si urechile!?!? Doi aurolaci, un tanar si un pustan, se uitau cu interes la o hartie(poate cea mai curata chestie ce le apartinea!). Omul de rand ar fi zis ca se uita la vreo reclama, dar cand am auzit ce spunea al mai mare celui mai mic, m-am crucit!
"-Deci luni te duci la cora lujerului pan la 12! Dupa aia vi aici la victoriei cu picioru intors, tolanit pe jos pana diseara! Ai inteles?
-Da sefu' sa traiesti! Da' marti unde stau?
-Ce dracu' te intereseaza? vezi diseara ce faci maine!"
Poate ca nu toti au inteles despre ce e vorba? Fumatorul de punga argintie mai mare ii comunica un orar precis celui mai mic. Si in timp ce treceam cu coada ochiului pe langa ei, am observat ca un orar complex era scris pe hartia cea alba...In concluzie, cine a zis ca aurolacii nu au program?

ROMANIA ITALIA si viceversa!


Conform scandalurilor recente din presa, este cam evident ca in Italia se vor gasi prostituate romance! Insa eu am sa va demonstrez contrariul! acum doua seri mergeam cu un prieten la o proiectie de AMV-uri in club Control. Am iesit din metroul sacru, la statia Universitate si ne-am indreptat spre binecunoscuta fantana! Dam noi pe drumul spre biserica ca sa ajungem la pasajul ce dadea in calea victoriei (si unde se afla si clubul) cand o tanti mai scunda, cu o ditamai strungareata ne intreaba in italiana daca avem o tigara. Eu, mai retardat din fire, scot pachetul si ii ofer chestiei o tigara. Cand dau sa plec, ea mai zice ceva rapid din care s-a inteles ca ar vrea sa facem sex in trei pe bani. In momentul ala, aproape ca ma apuca rasul! Deja ma gandeam unde-i camera ascunsa? Imediat i-am refuzazt oferta(pe care nici beat sau mort nu as fi acceptat-o) ca ea ne zice din nou ceva repede intr-un dialect italienesc ca apoi sa intelegem ca ea ar vrea niste mancare, ca are doi copii acasa. Deja ma enervase; dau sa plec din nou fara sa mai zic nimic cand chestia mai zice ca ar vrea sa-i aprind tigara. And I did that! Chestia asta m-a facut pe mine si pe pretenul meu sa murim de ras dar in acelas timp sa o luam la fuga ca nebunii!
In final, cred ca multi o sa zica ca aia era o romanca arfista, si poate ca la urma urmei era. Dar pentru omul care trece , vede si aude, asta va fi parerea lui...




===2014.Deja obsesia pentru București și fațetele lui era instaurată. Sigur, nu pare mult, dar eu vizualizam o adevărată realizare filmică de fiecare dată când îmi reciteam creația.

No comments: