Sunday, February 14, 2010

Muzica romaneasca...

Ma uitam de curand pe iutub, intr-un mod aleator, la o gramada de melodii; daca imi placea titlul dadeam click! Astfel, din click in click am ajuns la Zdob si Zdub. O formatie geniala de folklor metal din Moldova desi unii zik ca e D'n'B ca niste cretini. Sa zicem ca polemica legata de apartenenta la un gen muzical nu are importanta. In dreptul comentariilor apare adevarata polemica nationalista: un rusnac sustinea sus si tare ca Moldova e in Rusia si nu in Romania si ca nu intelege de ce toti romanii ziceau invers!(pe aceasta cale ii multumesc lu' mama care a stat langa mine, spre a ma dumirii cu bruma ei de rusa ce scrie!) Imediat mi-au cazut ochii pe faptul ca rusul ala avea o gramada de voturi pe minus. Era oare pe buna dreptate? Acum deh, ce sa zic, nu prea avea dreptate omul, dar sa fim seriosi: in presupusa lume democrata si libera de azi, e clar ca Basarabia(asta e defapt Moldova) nu se va mai unii cu noi vreodata! Insa voi credeti ca chiar toti moldovenii de acolo vor unire? Exista intr-adevar acea rezistenta din ce in ce mai slabita care vrea asta, dar nu se poate afirma ca e valabila 100%. Asta pentru ca existau la acelas video, discutii incinse intre un moldovean si un roman(asa se afisau ei cel putin) care se certau in legatura cu talentele aflate de ambele parti ale Prutului! Unu' sustinea sus si tare ca nu-s romani sunt moldoveni pe cand celalalt sustinea si mai aprig ca toti sunt de acelas neam si ca nu ar trebui sa se mai certe!
Sarind de la subiectul anterior (pe care vreau sa il inchid pentru ca ar devenii sovinist), trec mai departe la alte formatii de muzica romaneasca geniala! Incep cu Buricul Pamantului, o formatie ce a aparut in ROMTOP 2008 pe City fm. Mie unul mi-a placut foarte tare formatia de la prima ascultare la radio, in cadrul acestui top, si ca atare am descarcat de pe pagina lor toate melodiile! Si acum le mai fredonez...Insa de atunci si pana azi acea formatie a intrat intr-o negura a necunoscutului iar pagina lor nu mai merge...Acest lucru m-a intristat deoarece chiar aveau niste piese bine gandite in care au pus suflet! Cea mai probabila explicatie e lipsa banilor care nu tine de talent... Am sa continui acum cu o formatie batrana(16 ani deja), Voices of Silence, o formatie din Cluj cu un repertoriu muzical bogat si original! Eu prima oara i-am auzit acum 3 ani intr-un concert de muzica rock din parcul Lia Manoliu. Aceasta trupa, de care nu multa lume a auzit, a cantat inaintea formatiei Trooper(formatie pentru care venisem de la inceput), insa m-a convins imediat si la nici 2 minute dupa ce au terminat de cantat, am intrat pe pagina lor de net de pe mobil spre a le descarca melodiile. De curand am cumparat si 2 albume de la Vincze Szabi,chitaristul , deoarece asta e o formatie cum mai greu gasesti!
As mai continua aceasta lista insa ma intristeaza faptul ca exista prea multi oameni buni de care nu aude nimeni si prea multa prostie de care a auzit oricine! Poate intr-un viitor apropiat am sa continui!

Link-uri la niste melodii reprezentative ale formatiilor de mai sus!

Zdob si Zdub - Hora Cosmica http://www.youtube.com/watch?v=rmN-tlRf12s
Buricul Pamantului - Tara Lui O laie http://www.youtube.com/watch?v=g4jA-0mmGvE
Voices of Silence - Without A Cause http://www.youtube.com/watch?v=0HmaHLyBD_o
Trooper - Inca un strigat http://www.youtube.com/watch?v=jVQDAefMnd8

No comments: