Friday, January 13, 2012

D'ale Bucurestiului

partea noua


 



Nu-i asa ca nimic din ce-i pe dreapta nu pare nou? Un tramvai aglomerat intr-o zi de lucru , un plan al unei stati supranivelate de transport public , metroul pe la Obor si autobuzul 300 in varianta ecologica , pe gaz. Ce au in comun toate astea? Sfintenia cu care s-au realizat si s-au pastrat pentru cat le-a fost dat. Azi nu se mai poate asa...Primariile nici nu mai incearca sa ascunda ca nu mai fac fata si nici nu vor schimbare. Daca in sectorul lui Vanghelie avem probleme cu ghetoul in varianta autohtona , cu blocuri mutante si bastinasi , uitandu-ne in ograda sectorului 3 , aflam cu stupoare cum Piedone primarul  , mare arheolog urban , a descoperit o gura de metrou lasata de nea Nicu si pe care cel din urma s-a gandit sa o pastreze numai pentru el. Cum imi poate explica mie cineva ca intr-o perioada in care ne laudam ca suntem "tehnologizati" , cineva a putut sa ignore planuri existente atunci cand a trebuit sa dea drumul santierului? Nu zice nimeni ca asta nu e o senzatie geniala , sa descoperi ceva din alte vremuri dar sa fim seriosi; nu cred ca am ajuns asa de departe incat sa facem pe arheologii cu ce a fost acum 20 de ani. O chestie care ar putea deveni absolut fascinanta ar fi  povestea forturilor bucurestene care putrezesc in nestire. Uit ce-i drept , ca in orasul asta nu prea mai ai cu cine. Hotia si frica au adus omul in stadiul in care a trebuit sa se adapteze la noile variabile.Tin sa mentionez ca urmatoarea intamplare e destul de veridica si mai nashpeta , asa ca daca nu vrei , da skip.
   La noi la piata e o baba care vinde flori. Acuma , cata lume i-or cumpara florile , si cat de linistita si le poate vinde -tinand cont de competitia tigancilor care si-au tras tarabe cu teve si aer conditionat din spatele carora vand flori(un adevarat oximoron florareselel pe la noi)- nu pot sa spun cu exactitate dar pot spune ca ce am vazut ieri seara m-a socat. Babuta a venit pana in spatele unei masini din fata blocului , si-a numarat banii si dupa ce s-a asigurat ca nu e nimeni in jur si-a bagat in partea dorsala , lasand sa cada grabit fustele. Initial am zis ca e vreo persoana care se gandea ca e oportun sa se pise pe salcia din fata blocului meu si ma gandeam sa scrumez din tigara spre ea. Apoi m-am gandit ca a gasit ceva acolo si apoi m-am gandit ca se trece la situatii de genul  bancului cu culmea nesimtirii dar cand am vazut ca defapt isi ascundea banii nenorocita , am realizat ce viata cruda trebuie sa duci ca sa faci asta...
   Si atunci cand ma gandeam ca nu mai exista speranta , mi-am amintit o situatie din tramvaiul 1. Un tip , relativ bine imbracat , intra si incepe sa cante la vioara. A cantat omul trei piese clasice , relativ cunoscute daca te-ai uitat macar la Tom&Jerry si la sfarsit o cucoana , care parea melomana din cauza esarfei date pe spate , il intreaba daca stie ce a cantat. Acesta ii raspunde repezit la care babatia raspunde profund "Bravo domnule , bravo!" Situatia nu putea sa devina mai interesanta decat atunci cand un tip , cam de seama mea , cu casti din alea colorate dubios,(pe care toate babele incercau sa il evite si il barfeau cand puteau) i-a dat violonistului 5 lei. Acuma , nu stiu daca facea pe hipsterul sau nu mai putea de bani dar gestul in sine mi se pare demn de toata admiratia... Putea sa arunce in scarba un marunt ca sa faca pe fariseul dar acesta a scos o suma pe care multi ar aprecia-o in ziua de astazi motiv pentru care vreau sa cred ca inca exista speranta!

No comments: